Gdy naruszone zostają prawa pacjenta
2020-07-31
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta apeluje do organizacji pacjentów o zgłaszanie szystkich niepokojących sygnałów dotyczących naruszenia praw pacjenta.
Źródło: https://www.gov.pl/web/rpp/
Sytuacja pacjentów onkologicznych w czasie epidemii jest trudna. W związku z tym Rzecznik Praw Pacjenta wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji pacjentów onkologicznych oraz przedstawicieli ich środowisk, dedykował na Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 prefiks. 2 osobę dedykowaną pacjentom onkologicznym i ich bliskim. Wszystkie sprawy zgłoszone za pośrednictwem e-maila, czatu czy TIP Rzecznik podejmuje zgodnie z kompetencjami określonymi w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Organizacje działające na rzecz pacjentów onkologicznych i zrzeszone w Zespole ds. onkologii Rady Organizacji Pacjentów poproszone zostały o przekazywanie do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wszystkich niepokojących sygnałów dotyczących naruszenia praw pacjenta przez podmioty lecznicze, w tym związane z epidemią COVID-19 i nie tylko. Każda sprawa w zakresie udzielenia informacji i wyjaśniania praw pacjenta oraz podjęcia innych działań w tym np. zamykania poradni czy ograniczenie świadczeniodawców wykonujących badania diagnostyczne zostanie przez Rzecznika Praw Pacjenta podjęta.
Przydatne linki: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznik-praw-pacjenta-podsumowuje-sygnaly-zglaszane-przez-pacjentow-na-telefoniczna-informacje-pacjenta